A legutolsó pillanatban csavarták ki Leclerc kezéből a hazai pole pozíciót.


Csupán egy autótörés, de két piros zászlóval zárult a Forma-1-es Monacói Nagydíj időmérő edzése. A pole-pozíció kérdése az utolsó másodpercig bizonytalan maradt.

A napsütéses időjárásban, 21 Celsius-fokos levegő- és 42 fokos aszfalthőmérséklet mellett vágott neki a Forma-1 mezőnye a 2025-ös év nyolcadik időmérő edzésének Monacóban. A harmadik szabadedzés során Charles Leclerc kiemelkedett a mezőnyből a Ferrarijával, míg csapattársa sajnos balesetet szenvedett.

A Q1 rajtját megelőzően már világossá vált, hogy Lewis Hamilton Ferrarija is időben elkészül, ami lehetővé tette, hogy összesen 20 autó álljon rajthoz a kvalifikáción. A pályán hatalmas volt a nyüzsgés, a versenyzőknek szinte folyamatosan a tükörre kellett figyelniük, amint éppen nem a gyorskörüket futották.

A szakasz első fele flottul lement, az idők folyamatosan javultak. Érdekes volt látni, hogy mindenki a C6-os lágy gumikat használta, szemben az Alpine-pilótákkal, akik a mért körök végéig tartósabb közepes gumikkal kezdtek. Erőfeszítéseik eleinte nem voltak sikeresek, mindenki tudott jobbat Pierre Gasly és Franco Colapinto idejénél.

Az Alpine-okra fel is kerültek a szakasz végére a lágy gumik, és nem sokan érezhették magukat biztonságban még az utolsó két percben sem. Mindenki a pályán volt, és szaporodtak a feltartásgyanús feljegyzések is a stewardoknál.

A szakasz végén végül nem öt, hanem hat autótól kellett búcsúznunk. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber), Oliver Bearman (Haas), Pierre Gasly (Alpine), Lance Stroll (Aston Martin) és Colapinto mellett Andrea Kimi Antonelli is csatlakozott a kiesők listájához, aki a 15. helyen éppen továbbjutott, ám az alagút utáni sikánban összetörte a Mercedesét.

A Q2-re a mezőny már négy perccel a bokszutca megnyitása előtt sorakozott fel, mindenki izgatottan várta, hogy megszerezze a legelőnyösebb helyet a pályán. A stratégiák között éles ellentét feszült: egyesek a lágy gumikra, míg mások a közepesekre építve próbáltak továbbjutni, mindannyian a legjobb időeredmény elérésére törekedtek.

A Q1 végén is meglengett egy Mercedes miatt a piros zászló, majd a Q2-ben is bekövetkezett ez. George Russell ugyan egyben hagyta a Mercedest, a motor viszont csütörtököt mondott. Az autó a legrosszabb helyen, az alagútban állt meg, onnan még ki kellett tolni.

A restart után tíz perc maradt a javításra. Egyedül a Williamsek, valamint Fernando Alonso (Aston Martin) maradtak közepes gumikon, a többiek már ekkor átálltak a lágy gumikra. Az utolsó Q2-es hajrá előtt mindannyian továbbjutásra is álltak.

A szakasz végén Alonso a bokszban pihent, de ennek ellenére tovább tudott lépni. Alexander Albon a Williams csapatával lágy gumikat kapott, ami segített neki a teljesítmény javításában, ám csapattársa, Carlos Sainz nem volt ilyen szerencsés, és végül kiesett. Búcsút intett a versenynek Cunoda Juki a Red Bull-lal, valamint Nico Hülkenberg is, aki a Kick Sauber színeiben indult.

A monacói hétvége Q2-es szakaszában Tedd el a figyelmedet, hogy ez volt az első alkalom, amikor Charles Leclerc nem szerzett pole-pozíciót. Lando Norris a McLaren volánjánál 11 ezredmásodperccel gyorsabb kört futott a Q3 kezdetét megelőzően. Az utolsó szakaszban azonban a pole pozíció sorsa dőlt el, és Norris ezt is remekül kezdte. A brit pilóta 67 ezredmásodperccel állt csapattársa, Oscar Piastri előtt. Leclerc a harmadik legjobb idővel zárta a Q3-at, csupán egy szűk kéttized másodperces lemaradással, és megelőzte Max Verstappen Red Bullját is, csupán ezredekkel. Őket követve a távolság már jelentősen megnőtt, így Lewis Hamilton, majd Alexander Albon, Esteban Ocon (Haas), Fernando Alonso, Liam Lawson (Racing Bulls) és Isack Hadjar (Racing Bulls) zárták a sort.

A döntő pillanatra a McLaren duója már jóval a mezőny előtt megkezdte a felvonulást. Piastri és Norris az első mért kört már el is indították, mire a többiek végre "feléledtek". A papaya színű autók szinte új szintre emelkedtek, három tizedmásodperccel gyorsultak, és Norris letarolta a hat éve fennálló körrekordot. Csapattársa előtt azonban nem tudott akkora különbséget kialakítani, mindössze 15 ezredmásodperc volt a fórja Piastri előtt.

Amikor már szinte biztosnak tűnt, hogy megnyertük a versenyt, Leclerc váratlanul egy fantasztikus kört futott, és ezzel megelőzte az összes riválisát.

A két McLaren még tartogatott magában egy utolsó kör lehetőséget. Piastri ugyan javított az idején, de ez nem volt elegendő. Norris viszont még Leclerc-hez képest is ki tudott csikarni egy tizedmásodpercet, így 1 perc 10 másodperc alá csúszva megkaparintotta a monacói pole-pozíciót.

Norris, Leclerc és Piastri hármasa után Hamilton zárta le a sort, míg a McLaren-Ferrari duó mögött Verstappen foglalta el a helyét. Hadjar kiemelkedett a középmezőnyből, őt Alonso, Ocon, Lawson és Albon követték a rangsorban.

A 2025-ös Forma-1-es Monacói Nagydíj izgalmas eseménye vasárnap 15 órakor veszi kezdetét.

Related posts