Ami Hamiltonnak és Alonsónak nem adatott meg, azt Norrisék sikeresen véghez vitték.


Lando Norris diadalmasan zárta a 2024-es Formula-1-es világbajnokságot az Abu-dzabi Nagydíj megnyerésével, ahol sikeresen megelőzte a Ferrari versenyzőit, Carlos Sainzot és Charles Leclerc-t. Ezzel a győzelemmel a McLaren csapata 1998 óta először hódította el a konstruktőri világbajnoki címet, megkoronázva ezzel a csapat és Norris elképesztő teljesítményét az idény során.

Az idény utolsó futamán nem sok kérdőjel maradt a válaszokra várva: Max Verstappen már korábban biztosította be egyéni világbajnoki címét. Azonban a konstruktőrök versenyében még izgalmas csata bontakozott ki a McLaren és a Ferrari között.

Jelenleg rendkívül kedvező helyzetben volt a McLaren, hiszen nemcsak hogy 21 pontos előnnyel vágtak neki a záró szakasznak, hanem Lando Norris az első, Oscar Piastri pedig a második rajtkockából indult. Ezzel szemben Charles Leclerc a mezőny hátsó részéből próbálhatott meg felzárkózni.

Lando Norris ezúttal remekül kapta el a rajtot, viszont Verstappen egy váratlan manőverrel kiforgatta Piastrit, aki ezzel az utolsó helyre esett vissza. Az újraindítás után Franco Colapintónak nem volt szerencséje, hiszen a versenye kifejezetten pocsékul indult – de ha csak a Valtteri Bottas által kilökött Sergio Pérez helyzetét nézzük, akkor talán még ő is jobban járt.

Leclerc nem tétlenkedett, hiszen már az első körök után a nyolcadik(!) helyre küzdötte fel magát a mezőny végéről. Lewis Hamilton is remekelt, ő is a kemény kezdésének köszönhetően szépen előre lépett, és a 12. pozícióban találta magát. A pontszerzők listáján Norris, Sainz, Gasly, Russell, Hülkenberg, Alonso, Magnussen, Leclerc, Stroll és Lawson sorakozott, míg Verstappen a 11. helyig csúszott vissza.

A virtuális safety car fázisa után Russell azonnal nekilendült, hogy megpróbálja megelőzni Gaslyt, ám minden igyekezete ellenére nem járt sikerrel. A verseny során hosszú percek teltek el, anélkül hogy bármilyen változás történt volna a két pilóta között.

Leclerc a 8. körben már a 7. volt, Verstappen a 9. helyen haladt ekkor, két körrel később a monacói a hatodik helyet is átvette, miközben Hamilton a 13. körre ért a pontszerzők közé.

A vártnál sokkal korábban, már a 14-15. kör tájékán megkezdődtek az első kerékcserék. Gasly egyre nehezebben tudta tartani a lépést Russellel a gyorsan kopó gumikon, míg Hülkenbergen kívül az élmezőny többi pilótája nem követte ezt a stratégiát.

Leclerc a 21. körben váltott új gumiabroncsra, és nem sokkal később sikerült megelőznie Lawsont és Gaslyt, így ismét a hatodik helyen találta magát. Eközben csapattársa, Carlos Sainz a 26. körben ügyesen visszavette a harmadik pozíciót Verstappen előtt.

Russell a kerékcsere után visszaérkezett a pályára Gasly mögött, és bár hamarosan sikerült megelőznie őt, hátránya már három másodpercre nőtt Leclerc-hez képest, aki az alávágás során előnyre tett szert. A dobogós helyezések sorsa úgy tűnt, végleg eldőlt: Norris, Sainz és Leclerc álltak az élen, megszorítás nélkül.

A 30. körben Verstappen is letudta a büntetését, és a 11. pozícióban tért vissza a versenybe. Később Bottas egy kemény manőverrel ütközött Magnussen autójával, ami mindkét versenyző számára a versenyük végét jelentette.

A 35. körben Hamilton is megkapta az új gumikeveréket, és míg a mezőny többi versenyzője különböző stratégiát követett, ő a közepes keverékekkel vághatott neki a hajrában. Ez a választás lehetőséget adott számára, hogy...

Egy látványos Hamilton, Alonso, Verstappen (csupán 13 vb-cím...) hármascsata után a spanyol járt rosszul, miközben a brit kapaszkodott felfelé, a 40. körben megelőzve Hülkenberget, és már Gasly után rongyolt, őt a 42.-ben utasította maga mögé, de Russell már 14 másodpercre volt ekkor tőle.

A 47. körre viszont már tíz alá kúszott a hátránya, Verstappen igyekezett követni őt, a holland is levadászta a korán cserélő duót, Piastri pedig a ponszerző helyekért küzdött nagyot ezekben a percekben.

A McLaren ausztrálja az 54. körben jött fel a 10. helyre, miközben Hamilton 3,5 másodpercre megközelítette csapattársát, akit az utolsó előtti körben ért utol, és az utolsó DRS-zónában végül meg is előzte, így negyedikként zárt.

A Norriséknál a verseny elején már a cseréken kezdték el törni a fejüket, de a futam egyébként sem tartogatott sok izgalmat. Végül pedig a tervezett cserék elmaradtak, mert Norrik enélkül is simán lehagyta Sainzékat.

Ami 1998 óta még Hamiltonnak és Alonsónak sem sikerült, most Norriséknak már megvalósult.

Related posts