Az Intel bejelentette, hogy visszavonul az autóipari szegmensből.

Valaha a világ chipgyártásának éllovasa volt, most azonban az Intel nehéz döntést hozott: bejelentette, hogy visszavonul az autóipari szegmensből, és jelentős mértékben csökkenti a kapcsolódó munkatársak számát. Sőt, a vezetéstámogató technológiákra specializálódott Mobileye nevű leányvállalatának működését is felfüggeszti.
Az Intel bejelentette, hogy visszavonul az autóipari chipek piacáról, és leépítésekre készül a területen dolgozó munkatársainál. A cég a Mobileye leányvállalatán keresztül még teljesíti a meglévő szerződéseit, azonban a jövőben fokozatosan leállítja ezen tevékenységét. A döntés hátterében alacsony piaci részesedés, növekvő versenyhelyzet és jelentős anyavállalati problémák állnak.
A Mobileye neve az elmúlt húsz év során olyan neves autógyártók mellett tűnt fel, mint a BMW, Audi, Ford vagy Tesla. Jelenleg azonban a vállalat piaci részesedése 3 százalék alá esett. A vezető szerepet manapság az Nvidia, Tesla és Huawei birtokolja. A Mobileye innovatív technológiáját napjainkban már csupán néhány kínai gyártó, mint például a Geely és a FAW alkalmazza.
Nem csupán az autóipar szembesül kihívásokkal: az Intel helyzete az adatközponti chipek piacán is gyengül, ahogy az AMD és az Nvidia erőteljesen teret nyer. A személyi számítógépek piacának zsugorodása, valamint a versenytársak által kínált olcsóbb és hatékonyabb megoldások tovább nehezítik a cég helyzetét.
Az autóipar szereplői gyors ütemben reagálnak a technológiai kihívásokra. A Qualcomm Snapdragon platformja már számos gyártónál, például a BMW, GM és Mercedes kínálatában megtalálható, míg olyan cégek, mint a Hyundai és a Tesla, saját chipfejlesztési projektjeikbe kezdtek. Az Intel távozása tehát nem hagy maga után vákuumot, hanem inkább újraértelmezi a hatalmi viszonyokat a járműtechnológia élvonalában – számol be róla a CarBuzz.