A Porsche eladásai Kínában drámaian visszaestek, ami komoly aggodalmakat kelt az autóipar globális szintjén. Az iparág szereplői feszülten figyelik a fejleményeket, hiszen a változások nemcsak a luxusautók piacát, hanem a teljes autógyártást is érinthetik

A Porsche eladásai Kínában drámai mértékben csökkentek, ám az ázsiai ország autópiacának átalakulása nem csupán a sportautómárka sorsát formálhatja meg – figyelmeztet az Automotive News Europe.
A kínai vásárlók egyre inkább figyelemmel kísérik az autók árait, és előnyben részesítik a helyi gyártású márkákat. Továbbá, a villanyautók iránti kereslet folyamatosan növekszik, ami azt jelenti, hogy a hagyományos, évtizedek óta fennálló műszaki megoldások iránti érdeklődés csökken.
Ennek a folyamatnak az egyik "áldozata" a Porsche, amely 2025 első negyedévében 42 százalékkal kevesebb új autót értékesített, mint a tavalyi év hasonló időszakában.