A főváros radikálisan megemelné a parkolási tarifákat.
Az új parkolási reformcsomagot most a Fővárosi Közgyűlés elé terjesztették, amely a főpolgármester állítása szerint a 21. századi városi közlekedés kihívásaira kíván reagálni. Azonban a valóságban ez a lépés nem más, mint Karácsony Gergely autósüldözésének folytatása, ami súlyosan megnehezíti az autós közlekedést Budapest területén.
Karácsony Gergely javaslata alapján 2026 júliusától 35%-kal emelkednének a parkolási díjak Budapesten. Ez a lépés jelentős terhet jelentene az autósok számára, akik már így is számos kihívással néznek szembe a városi közlekedésben.
Emellett a főpolgármester megduplázná a nagyobb saját tömegű, jellemzően városi terepjárók parkolási díját, vagyis egy frekventáltabb zónában parkoló, 1,8 tonnásnál nagyobb össztömegű gépjármű tulajdonosának több mint 1500 forintot kellene óránként fizetnie a parkolásért.
A javaslat kulcseleme a parkolóautomaták teljes megszüntetése, amelyet helyettesíthetünk...
A digitális megoldásokra való áttérés szándéka kétségtelenül indokolt, azonban fontos, hogy figyelembe vegyük az idősebb generációk és a digitális technológiákkal kevésbé jártas autósok szükségleteit is.
További nehézségeket jelent az autósok számára, hogy a belvárosi A és B övezetekben a hétvégékre is bevezetnék a fizetős parkolást. Ez különösen problémás lehet azoknak a helyi lakosoknak, akik nincsenek hivatalosan bejelentve az adott címre, így az utcai parkolás marad számukra az egyetlen opció. Az ilyen mértékű szigorítás világosan arra utal, hogy a város vezetése az autós közlekedés csökkentésére törekszik, miközben a közlekedési alternatívák fejlesztése nem tart lépést a megszorításokkal.
Karácsony Gergely reformtervei inkább az autós közlekedés szigorításának irányába mutatnak, semmint hogy átfogó és hatékony megoldásokat kínálnának a mobilitási kihívásokra. A javasolt intézkedések túlzottan megterhelik a budapesti gépjárművezetőket, miközben a közösségi közlekedés fejlesztése és a valódi alternatívák megteremtése terén komoly hiányosságokkal kell szembenézni a fővárosban. Az új szabályozásoknak érdemben kellene hozzájárulniuk a közlekedési problémák megoldásához, nem csupán az autósok terheinek növeléséhez.