A MÁV nem éppen hízelgő statisztikai adatokkal találkozhatott – vajon elérkezett az idő, hogy a türelem határai megfogyatkozzanak?


A Népszava megbízásából készült augusztusi reprezentatív felmérés során a Publicus kutatócsoport érdekes eredményekre bukkant. Azok között, akik legalább néhány havonta vonatoznak, a megkérdezettek fele kifejezte elégedettségét a MÁV szolgáltatásaival kapcsolatban, míg 47 százalék inkább elégedetlennek számít.

A portál emlékezetes adatokat szolgáltatott: 2023 augusztusában, amikor ugyanerre a kérdésre kerestük a választ, a vonatot rendszeresen igénybe vevők körében a elégedettségi mutató 68 százalékra rúgott, míg az elégedetlen utasok aránya 31 százalék volt.

A cikk alapján a megkérdezettek egyharmada tapasztal javulást a vonatközlekedés terén, míg 39 százalék úgy véli, hogy a helyzet romlott. Ezen kívül 27 százalék nem észlelt semmilyen változást. Érdekes, hogy az emberek véleménye politikai meggyőződésük befolyásolja; a Népszava szerint jelentős különbségek figyelhetők meg a kormánypárti és az ellenzéki szavazók nézetei között. A lap megjegyzi, hogy:

A Fidesz szavazóinak 70 százaléka lát pozitív változást, az ellenzékieknek csak 18, a bizonytalanoknak 23 százaléka tapasztal ilyesmit. Az ellenzékiek 57 százaléka szerint romlott a helyzet.

A kutatás eredményei alapján világossá vált, hogy a vasutat rendszeresen igénybe vevők közvetlen tapasztalatokkal rendelkeznek a MÁV működésének hiányosságairól. A megkérdezettek körében tízből legalább nyolc ember számolt be arról, hogy az elmúlt évben késést tapasztalt az utazásai során, míg csupán 17 százalék állította, hogy ilyen problémával nem találkozott. A vonatozók több mint negyede (26 százalék) azt jelezte, hogy szinte minden alkalommal késlekedett a vonat, amellyel utaztak, míg a válaszadók fele már többször is átélte ezt az élményt.

Related posts