Dacia Duster Eco-G 100 Expression: Fedezd fel az új határokat 1200 kilométeres hatótávolsággal! | ma7.sk


A 3. generációs Duster újraértelmezi a klasszikus értékeket, és a céltudatos fejlesztés mintaképeként lép a színre. Több mint másfél évtizeddel ezelőtt egy egyszerű, formátlan autóként mutatkozott be, ám ma már kifejezetten vonzó megjelenésével hódít. A 16 év alatt számos innovációval gazdagodott, de a legfontosabb dolog, ami megmaradt, az a páratlan ár/érték arány, valamint a szokványos szabadidő-autókhoz képest kiemelkedő terepjáró képességek. Ezt a teljesítményt egy olyan hajtáskombinációval tálalja, amely lehetővé teszi, hogy akár 1200 kilométeres hatótávolságot is elérjen. Ezzel a technológiával indultunk neki a szokásos egyhetes tesztelésnek, hogy felfedezzük, mire képes a Duster a mindennapi kihívások során.

A harmadik generáció vizuális újdonságai: nyilazott LED-es fényszórók, párhuzamos sávokkal körülvett DC márkaembléma, szélesebb és szebb mintázatú alsó hűtőrács, masszívabb lökhárító, függőleges fékhűtőnyílások, szögletes ködlámpaházak.

Ez még csupán a frontrész, hiszen az oldalnézet és a hátsó rész is teljesen megújult. Figyelj csak a hátsó ajtókba rejtett elegáns kilincsekre, a frontra elhelyezett sárhányók mögött található stílusos műanyag betétekre, valamint a dinamizmust sugárzó, horpasztott tetőspoilerekre. A hátsó lámpák formája pedig a fényszórók dizájnjára emlékeztet, míg az alsó műanyag betét sokkal vonzóbb megjelenést kölcsönöz az autónak.

Mindez még egy nemzedékváltás során is az átlagosnál gazdagabb többlet! Nem is szólva arról, hogy már ezen a második szereltségi szinten is gyémánteffektusú, 17 hüvelykes, virágmintás Tergan alufelniken áll az autó... Eltűnt viszont a tetősínek DUSTER felirata; ez most a már említett oldalsó műanyag betéteken olvasható.

Mint már említettük, a tesztautó Expression szereltsége csupán a második volt a választható 4 közül, de ezzel együtt csaknem minden fontos holmit tartalmazott. A vezetéstámogató rendszerek közül például a tempomatot, a sávtartó automatát, a táblafelismerő rendszert, a tolatókamerát és a navigációt.

A kézi légkondi egyzónás volt, nyomógombos vezérléssel, ami még mindig praktikusabb, mint az ikonböködés. Ezen a szinten lép be a tízhüvelykes központi kijelző is, szép grafikával, de a tolatókamera képének eléggé gyenge felbontásával.

A készülék elülső és hátsó részén egyaránt található 2-2 C-típusú digitális csatlakozó, amely lehetővé teszi a modern telefonok könnyű csatlakoztatását is. A hangvezérlés funkciója szintén jelen van, így a kéz nélküli irányítás sem okoz gondot. Az úgynevezett téli csomag, amely magában foglalja a fűthető kormányt és az elülső üléseket, már 300 eurós felár ellenében választható, ráadásul a deréktámaszos elülső ülések extra kényelmet nyújtanak.

A helykínálat szempontjából a jármű elöl és hátul a kategória átlagának megfelelően teljesít, bár hátul hiányzik a kihajtható középső kartámla, ami egy kis hátrányt jelenthet. Viszont a csomagtér rendkívül tágas, hiszen a gáztartállyal együtt is lenyűgöző 453-1632 liter rakodóhelyet biztosít (míg más típusok esetében ez 517-1696 liter között mozog).

A harmadik generáció beltéri innovációi közül kiemelkednek a nyilazott légbeömlők, amelyek új dimenziót adnak a légáramlás szabályozásának, valamint az alul-felül csapott, vonzó volán, mely nemcsak esztétikai élményt nyújt, hanem funkcionális szempontból is előnyös.

A Duster Eco-G lényegében hibrid autó, ahol a villamos meghajtást az egyliteres szívómotor gombnyomással váltogatható kettős üzemmódja helyettesíti. Ami a gázüzemet illeti, nem holmi sufnituning, hanem eredeti gyári konstrukció. Külön érdekessége, hogy minden téren (végsebesség, gyorsulás, maximális teljesítmény, csúcsnyomaték, károsanyag-kibocsátás) a gázüzem a nyerő, lásd a műszaki adatokat; ez alól egyedül a fogyasztás a kivétel.

A két hajtásmód páratlan előnyei között a lenyűgöző, 1200 kilométeres hatótávolság kiemelkedik; erre bizony nem sok elektromos autó képes! E tudatában örömmel fogadtam el a nem éppen aszfaltmaró 100 lóerőt, a 13,2 másodperces 0-ról 100-ra gyorsulást és a 168 km/órás végsebességet. Az erőforráshoz optimalizálták a hatgangos kézi váltó fokozatait is, így akár merész előzésekbe is bátran belevághatunk a viszonylag rövid áttételek segítségével.

A legvégére pedig - az említett hatótávolságon túl - pár szó az üzemeltetési költségekről, mármint ami tisztán a fogyasztást illeti. Ha ugyanis lehetőségünk van folyamatosan gázt tankolni, akkor a teszt során mért kilencliteres átlagfogyasztással és az LPG jelenlegi kb. 0,7 eurós literenkénti árával 6,30 euróért tehetünk meg 100 kilométert. Egészében pedig ötször százat, mivel a gázos akciórádiusz kb. 500 kilométer. Erre varrjanak gombot például a benzines autók!

Related posts