A végéhez közeledik: nemsokára a ChatGPT-t is elérhetik a reklámok!
Nick Turley, a ChatGPT vezetője egy korábbi interjúban kifejtette, hogy a vállalat mérlegeli a bevételszerzési lehetőségeit, beleértve a hirdetések integrálását a mesterséges intelligenciával működő chatbot szolgáltatásaiba. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a reklámoknak "rendkívül átgondoltnak és kifinomultnak" kell lenniük, különösen figyelembe véve a Google-t ért növekvő kritikákat - számolt be róla a 24.hu.
Az OpenAI idei évre vonatkozó előrejelzése szerint a vállalat 12,7 milliárd dolláros bevételt vár csupán az előfizetéseiből, ami már háromszorosa a 2024-ben elért 3,7 milliárd dolláros éves bevételnek. Ennek ellenére a cég még mindig nem tudja fedezni kiadásait, és a könyvelési mérlege várhatóan 2029 előtt nem fog pozitív irányba változni.
A vezető nyilatkozata szerint a ChatGPT felhasználóinak száma nemrégiben átlépte a 700 milliót. Az áprilisi adatok alapján a szolgáltatás már 20 millió előfizetőt tudhat magáénak.
Nagy Pál-forduláson ment keresztül az OpenAI vezérigazgatója, Sam Altman is, aki egy tavalyi Harvard Business School-ban tartott beszélgetésen még azt mondta, különösen nyugtalanítónak tartja a hirdetések mesterséges intelligenciával való egyesítését, azonban az OpenAI júniusi podcastjában már úgy fogalmazott, nincs teljesen ellene a módszernek.
Egy újabb bevételszerzési lehetőségként felvetődött, hogy a chatbot által javasolt termékek vásárlásaiból származó bevételekből a vállalat egy bizonyos százalékot levonjon. A ChatGPT vezetője azonban figyelmeztetett, hogy ez a megoldás vitatható, mivel a mesterséges intelligenciával működő chatbot függetlensége csorbát szenvedne, amelyet a cég mindenáron meg kíván tartani.