Újra sztrájkkal zsarolják a kikötői munkavállalók a helyzetet.
A több, mint 47 ezer kikötői dolgozót képviselő szakszervezet (ILA) és a hajózási társaságokat és terminálüzemeltetőket tömörítő szövetség (USMX) tavaly október elején megállapodott egy hat évre szóló 62 százalékos béremelésről, amivel lezárták a háromnapos sztrájkot.
Az automatizálás kérdésével kapcsolatban azonban nem jutottak előrébb. A szakszervezet azt szeretné elérni, hogy ne automatizálják a munkafolyamatokat, mert az a dolgozók elbocsátásához vezethet.
Ha január 15-ig nem születik megállapodás, a dolgozók ismét sztrájkba kezdhetnek.
A Maersk, a világ egyik legnagyobb konténerszállító vállalata, nemrégiben figyelmeztette ügyfeleit, hogy a határidő lejárta előtt sürgősen távolítsák el rakományaikat az Egyesült Államok keleti és öböl-menti kikötőiből. Ez a lépés a munkabeszüntetés esetleges következményeinek mérséklésére irányul, és célja, hogy csökkentse a logisztikai zűrzavart, amely a kikötőkben felhalmozódó áruk miatt kialakulhat.