Itt egy megfáradt Bentley, ami már 828 ezer kilométert tett meg, és most kedvező áron kínálják.
Biztosra vehető, hogy a javítás költségei borsosak lesznek, és kérdéses, hogy valóban megéri-e újjáéleszteni.
Egy igazán különleges jármű érkezett a Copart telepére Tampa városában, Floridában. A cég híres arról, hogy törött vagy bontott luxusautókkal foglalkozik, így nem meglepő, hogy egy 2005-ös Bentley Continental GT is náluk kötött ki. Az autó állapota figyelemre méltóan leharcolt: az első lökhárító alsó része eltűnt, és a bal sárvédő is enyhén ferde pozícióban áll. Különösen érdekes lehet a járműtörténet szempontjából, hogy mi vezetett ehhez a helyzethez.
Az első futómű láthatóan megrogyott, valószínűleg a légrugó mondta fel a szolgálatot, ami sajnos elég gyakori probléma. A Continental GT nemcsak, hogy idősebb, hanem rendkívül sok kilométert is maga mögött tudhat: az órája szerint összesen 514 636 mérföldet, ami átszámítva körülbelül 828 226 kilométert jelent.
Egy átlagos autó teljesítményét általában csak megforgatjuk a fejünket, de amikor egy prémium kategóriás luxusautóra nézünk, akkor ez a szám valóban feltűnő. Az ilyen járművek tipikusan hosszú ideig megbízhatónak tűnnek, azonban nem sokkal később megjelennek a drága javításokat igénylő problémák.
A motor terhelése miatt a motortérben a kábelek könnyen megolvadnak, a nagy teljesítmény és nyomaték következtében pedig a fém alkatrészek elpattanhatnak. Ráadásul a puszta súlyuk miatt a futóműelemek is gyorsabban fáradnak, ami komoly kihívás elé állítja az ilyen típusú autók fenntarthatóságát. A konkrét Continental GT-ről nem sok információ áll rendelkezésre, ám a műszercsoport fotóján látható "Fault, Running Gear, Workshop" felirat mindenképpen aggasztó, és nem tűnik könnyen orvosolható problémának.
Érdekes kérdés, hogy milyen állapotban lehet a hatliteres, 560 lóerős, 650 Nm-es csúcsnyomatékú W12-es motor, amely a Volkswagen családból származik. Bár nem túlfeszített, a motor futásának tükrében bármi előfordulhat. A 48 szelep szárszimeringezése komoly feladat, és valószínű, hogy a 12 henger fúrása sem kis kihívás, nem is beszélve a turbók felújításának bonyolultságáról. Az ilyen komplex motorok esetében a karbantartás és a felújítás mindig izgalmas, de egyben kockázatos vállalkozás is.
A beltér meglepően jó állapotban van: a vezetőülésen ugyan látszanak a használat nyomai, de egyetlen szakadás vagy kiülés sem észlelhető. A hátsó üléssor kifogástalan, mintha soha nem ült volna ott senki, a műszerfal pedig szinte érintetlen, karcok és kopások nélkül vészelte át az eltelt kilométereket. Összességében nehéz eldönteni, hogy érdemes-e még életet lehelni ebbe a sokat futott prémiumautóba, vagy inkább alkatrésznek érdemes elbontani.
Bár első ránézésre egyszerűnek tűnik, a valóságban a motorháztető alatt, a hajtásláncban és a futóműben jelentős költségek merülhetnek fel, akár milliós nagyságrendben is. Jelenleg a Coparton a licit 1000 dollárnál, ami körülbelül 402 000 forintot jelent. Azonban, ha valaki igazán szeretne egy kicsit megviselt Continental GT-t, akkor a 6500 dolláros, azaz 2,6 millió forintos villámáron bármikor lecsaphat rá.