Az Európai Unió jelentős lépést tett a jogosítványokkal kapcsolatos szabályozás terén, új irányelveket bevezetve, amelyek célja a közlekedés biztonságának növelése és a mobilitás elősegítése. Az új rendelkezések várhatóan átalakítják a vezetői engedélyek


Az energiaitalok 18 év alatti fiatalok számára történő vásárlásának tilalma életbe lépett – a Hell brand reagálása erre a fontos lépésre most érkezett.

Az Európai Parlament és a Tanács elérte a megállapodást az új uniós jogosítvány-direktíváról, amely célja a közlekedésbiztonság fokozása és a modern technológiákhoz való alkalmazkodás. Ez az irányelv jelentős reformokat hoz az eddigi rendszerbe, hogy megfeleljen a jelen kihívásainak.

A B kategóriás jogosítványt érintő legjelentősebb változás a súlyhatárt illeti. A jelenlegi 3,5 tonnás limit helyett bizonyos járművek esetében akár 4,25 tonna is vezethető lesz a megszokott B kategóriával. Fontos megjegyezni, hogy ez a könnyítés kizárólag lakóautókra és sürgősségi járművekre vonatkozik, nem pedig minden járműre. A módosítással együtt célzott képzés vagy vizsga is bevezetésre kerülhet, amelynek részleteit a tagállamok határozhatják meg – tájékoztat a cseh Udalposti247.

A részletek kidolgozása az egyes tagállamok hatáskörébe tartozik, ami azt jelenti, hogy a vizsgák, tanfolyamok és a kapcsolódó díjak országonként változatosak lehetnek. Az EU-s kihirdetést követően a tagállamoknak négy év áll rendelkezésükre, hogy a változásokat integrálják a saját jogi kereteikbe; ez a folyamat legkésőbb 2030-ig be kell, hogy fejeződjön.

A módosítás célja, hogy alkalmazkodjon a modern lakóautók folyamatosan bővülő súlyához, amit elsősorban a szigorodó biztonsági és környezetvédelmi normák, valamint az elektromos akkumulátorok egyre nagyobb tömege idéz elő.

Az Európai Bizottság legfrissebb közleménye alapján az új irányelv célja, hogy jelentősen növelje a közúti biztonság szintjét, miközben csökkenti az adminisztratív terheket. A reform egyik központi eleme a digitális jogosítvány bevezetése, amely lehetővé teszi, hogy a 17 éves fiatalok tapasztalt felnőtt kíséretében vezethessenek. Emellett bevezetésre kerül egy kötelező próbaidőszak az új sofőrök számára, ami szigorúbb ellenőrzéseket von maga után a fizikai és mentális alkalmasság terén. A szabályozás célja, hogy fokozottan védje a gyalogosokat, kerékpárosokat és e-rollereseket, valamint figyelembe vegye a technológiai fejlődést, beleértve a vezetéstámogató rendszerek ismeretét is.

Related posts