Károgások közepette is, a szigor végül gyümölcsözőnek bizonyult az utakon.

Számtalan ember fejezte ki ellenérzését, amikor Walesben módosították a sebességhatárokat. Az első év statisztikái alapján azonban úgy tűnik, hogy tévedtek.
Ellenséges reakcióval találkozott, amikor 2023 szeptemberében a walesi hatóságok szigorították a sebességhatárokat. A 20 mérföld/órás (32 km/órás) korlátozás bevezetését ellenző online petíciót közel 470 ezren írták alá, és a politikai táj is megosztottá vált a kérdés körül.
A közlekedésbiztonság fokozása érdekében a döntéshozók hangsúlyozták, hogy a balesetek és a közúti halálesetek számának csökkentése kiemelt fontosságú. Az új sebességhatárok bevezetése után is sokáig tartott, míg a kedélyek lecsillapodtak, sőt, a szakértők még azt is elemezték, hogy milyen mértékű időveszteséget okoznak ezek az intézkedések az autósok számára.
Mindenesetre az idő eddig úgy tűnik, hogy a szigorítások helyességét támasztja alá, hiszen az első év adatai – ahogy azt a hatóságok statisztikái is mutatják – azt jelzik, hogy a balesetek és az elhunytak száma egyaránt csökkent. Ezt a Fleet World is észrevette.
Azokon az útszakaszokon, ahol 20, illetve 30 mérföld/órában - azaz 32 és 48 km/órában - maximálták a megengedett sebességet, 2023 negyedik negyedéve és 2024 harmadik negyedéve között mintegy 100-zal kevesebben haltak meg vagy sérültek meg súlyosan, míg a balesetek száma összesen 15 százalékkal csökkent.
A 2024-es év júliusi és szeptemberi statisztikái figyelemre méltó képet festenek Wales baleseti helyzetéről. Az adatok szerint összesen 771 balesetet regisztráltak, ami 16 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakához képest, amikor 923 baleset történt. A 771 balesetből 17 esetben tragikus következményekkel, halálos áldozatokkal kellett szembenézni, míg 225 eset súlyos, 529 pedig könnyű sérülésekkel zárult. Ez a negyedév a baleseti nyilvántartások kezdetétől számítva a legjobb harmadik negyedévnek számít.
Ken Skates, a közlekedésért felelős miniszter, biztatónak értékelte az adatokat, de hangsúlyozta, hogy nyitottak a rugalmasságra is. "Ahol a 20 mérföld/óra ideális sebesség, ott a rendszer jól működik. Figyelembe vettük a lakosság véleményét, ezért felhatalmaztuk a helyi hatóságokat, hogy biztonságos keretek között végezzenek módosításokat" - tette hozzá.