Botrány robbant ki: egy neves divatmárka mesterséges intelligenciával generált modelleket használ - képek!


Szívszorító, mi áll a tragikusan fiatalon elhunyt Kathi Béla utolsó posztjában

A hirdetésében egy hibátlan szőke modell látható, aki a márka nyári kollekciójából egy csíkos maxiruhát és egy virágmintás rompert visel. Bár a magazin szerkesztősége hangsúlyozta, hogy az MI-modell nem szerkesztői döntés volt, ez így is mérföldkő: soha korábban nem szerepelt mesterségesen generált személy a Vogue oldalain. Ráadásul csak a hirdetés egyik sarkában, apró betűs részben tűnt fel, hogy a modellt mesterséges intelligencia hozta létre.

A kritikusok szerint az MI-modellek alkalmazása csak tovább súlyosbítja az amúgy is elérhetetlen szépségideálok problémáját, ráadásul újabb kérdéseket vet fel az emberi munkaerő jövőjéről. A márka társalapítója azonban kiáll a döntés mellett, és hangsúlyozza: nem kell attól tartani, hogy a valódi modellek eltűnnek.

Paul Marciano, a divatmárka társalapítója a TMZ-nek elmondta, mindig is szeretett úttörő lenni - példaként említette, amikor 1985-ben bevezette a híres márka merész piros logóját, miközben mindenki más még fekete-fehérben gondolkodott. Szerinte most is hasonló a helyzet: az MI az új játékszer, és egyszerűen felkeltette az érdeklődését.

A vitatott reklám kreatív hátterében a Seraphinne Vallora nevű stúdió áll, amelyet két fiatal nő, Valentina Gonzalez és Andreea Petrescu alapított, mindketten az építészet világából érkeztek. Paul Marciano, a márka képviselője, az Instagramon keresztül vette fel velük a kapcsolatot, miután lenyűgözte az MI-modellek hihetetlenül élethű megjelenése. Különösen egy modell ragadta meg a figyelmét, aki azonnal a márka klasszikus stílusát idézte fel benne.

Kiemelte, hogy nem biztos abban, hogy ez a megközelítés hosszú távon fennmarad, de egy dolog világos: döntéseit nem a kritikák vagy mások véleménye fogja befolyásolni.

Márkánk mindig is különleges érzékkel bánt a jövő nagy slágereinek kiválasztásával, és ezt a hagyományt továbbra is szívesen folytatjuk. A következő kampányunk pedig izgalmas újdonsággal rukkol elő: kizárólag hús-vér modellek fognak szerepelni benne. Azonban most valami igazán friss és merész ötlettel szerettem volna előállni, ami garantáltan felhívja magára a figyelmet - nyilatkozta a divatguru.

Ez kétségtelenül megnyugtató lehet a feltörekvő tehetségek számára, hiszen az adott kampányban való részvétel továbbra is jelentős szakmai előrelépést jelent. Ugyanakkor az MI-modellek megjelenése komoly felháborodást keltett, mivel sokan úgy vélik, hogy ezek a technológiai újítások tovább torzítják az amúgy is irreális szépségideálokat, és veszélyeztethetik a valódi kreatív szakemberek és hús-vér modellek munkáját.

Related posts