A Škoda Elroq Essence 60: Az arany középút az elektromos autók világában A Škoda Elroq Essence 60 egy olyan elektromos SUV, amely kiválóan ötvözi a modern technológiát és a praktikus dizájnt. E modell nemcsak a környezettudatosságot képviseli, hanem a mi


A külalak - a ráncfelvarrt Enyaqéhoz hasonlóan - a frontrészben különbözik legmarkánsabban a márka többi modelljétől. Nincs klasszikus Škodás hűtőrács, csak egy keskeny matt fekete híd, két oldalán az irányjelzők/nappali fények elegáns fénycsíkjával. A klasszikus fényszórók egy szinttel lejjebb találhatók, és derékszögben futnak ki belőlük a lőrésszerű fékhűtőnyílások.

Az oldalnézet a klasszikus SUV vonalait követi, de egy kicsit sportosabb, mint például a Kodiaq vagy a Karoq; ennek eredményeként elérte a szabadidős járművek között ritkaságszámba menő 0,26-os légellenállási tényezőt. A hátsó részét élek és peremek sokasága teszi izgalmassá, a lámpák formája pedig sportos karaktert kölcsönöz neki. A szürke betéttel díszített lökhárító pedig kifejezetten vonzó megjelenést biztosít.

Összességében megállapítható, hogy az autó összképe kifejezetten vonzó, még ha a formatervezés nem is a szokásos, extravagáns irányvonalat követi (gondoljunk csak a Kia EV3-ra vagy a Peugeot 3008e-re). A végére pedig egy érdekesség: az Elroq a Škoda első járműve, amelyen a hagyományos márkaembléma helyett a ŠKODA felirat pompázik a motorházon...

A belső tér szinte teljesen megegyezik a nagyobb testvér, az Enyaq stílusával, de sajnos a gyengeségei is átkerültek (például a furcsán elhelyezett ajtófogantyúk, a textilkárpitozású műszerfal, valamint a nehezen kezelhető infotainment rendszer és klímaegység). Hányszor vágyakoztam vissza a Kodiaq iV klasszikus tekerentyűi után! Ugyanakkor a 13 hüvelykes központi kijelző olyan információkat közvetít, amelyek párját ritkító vonzerővel bírnak, mint ahogy azt minden új Škodától megszokhattuk; különösen figyelemre méltóak a menetmódok háttérképei.

A szereltség alapszinten is tartalmazza a legfontosabb vezetéstámogató rendszereket (sávtartó automatika, kétfunkciós tempomat, oldalirányú forgalom figyelése, koccanásgátló stb.), de a tesztautó egyik opciója volt a prediktív, intelligens tempomat, amely a táblafelismerő rendszerrel kombinálva részben önvezetővé tette az autót. Lakott településhez közeledve pl. lelassított 50-re, ha lassúbb autók haladtak előttünk, akkor azok sebességére, a helységnévtáblát elhagyva pedig automatikusan visszaállította az országúti 90-et.

Természetesen van drót nélküli Smartlink telefoncsatlakoztatás és hangvezérlés is. Ami az egyéb holmikat és segédeszközöket illeti, a navigáció ezen a szinten opció, csakúgy mint a kétzónás légkondi vagy az elülső parkolóradar (a hátsó a tolatókamerával együtt standard).

A hátsó utazók számára kialakított tér a kategória átlagának felel meg, míg a csomagtér kapacitása hasonlóan versenyképes, mint a Kia EV3 esetében (460-1251 liter), ráadásul ott még a motorháztető alatt is találunk egy 25 literes tárolóhelyet.

A "simply clever" kiegészítők között megtalálható a sofőrajtóból előbukkanó esernyő, valamint az ötödik ajtóba ügyesen elrejtett jégkaparó is...

Az Elroq három különböző akkumulátorral érhető el: 52, 59 és 77 kWh nettó kapacitással. Ezekhez a különböző modellekhez 125, 150 és 210 kW-os (170, 204 és 286 LE) villanymotorok társulnak, amelyek a teljesítmény szempontjából ideális választást jelentenek. A tesztautónk a középső verziót képviselte, amely hátsó hajtással kombinálva biztosítja a dinamikus vezetési élményt. A több mint 200 lóerős teljesítmény lehetővé teszi, hogy a villanyautóknál megszokott élvezetes és sima gyorsulást tapasztaljunk, míg a hatótávolság is megfelel az ilyen kapacitású akkumulátoroktól elvárt paramétereknek.

Természetesen az ECO üzemmódban érhetjük el a leghosszabb hatótávolságot, ezzel szinte a gyári maximumhoz közelítünk. A rekuperáció D üzemmódban inkább a szabadonfutást részesíti előnyben, míg a váltópöcök B pozíciójába kapcsolva intenzívebb fékezést tesz lehetővé. Így egyetlen ujjmozdulattal, fékezés nélkül, és közben energiát termelve gurulhatunk be egy faluba, így már a táblánál is pontosan az előírt sebességgel haladhatunk.

Ha nem aktiváljuk az intelligens tempomatot, akkor a jármű automatikusan elvégzi ezt a feladatot helyettünk. Ami a töltési lehetőségeket és időtartamokat illeti, azokat a műszaki adatoknál találod, de érdemes kiemelni az akkumulátor töltés előtti előmelegítésének lehetőségét, amely különösen hasznos lehet hideg időjárás esetén.

Ezt a beállítást mind manuálisan, mind automatikusan elvégezhetjük. Ha az automatikus opciót választjuk, csupán annyit kell tennünk, hogy megadjuk a kívánt töltőállomás címét a navigációs rendszerben...

Related posts