A Škoda Enyaq Loft 85: Az Új Alapmodell Friss Nézőpontból - KÉPEKKEL | ma7.sk Fedezd fel a Škoda Enyaq Loft 85 frissített alaptípusát, amely nemcsak modern dizájnjával, hanem innovatív technológiájával is lenyűgöz. Az elektromos SUV új szintet képvisel a


A cseh autógyártó elektromos modellje, az Enyaq, négy év elteltével végre megkapta az első frissítését. Érdekesség, hogy a külső megjelenés szinte változatlan maradt, a fókusz a technikai fejlesztéseken volt. A legújabb verzióban jelentős mértékben megnövelték a teljesítményt, kibővítették a hatótávolságot, és csökkentették a töltési időket. A modernizált Enyaq alapkivitelét (Loft 85, 4x2) kaptuk meg a megszokott egyhetes tesztelés keretében.

Az autó formavilága a klasszikus vonalakat megőrző stílusban készült: masszív, robusztus bádogborítások határozzák meg az oldalakat, míg a keskeny ablakok elegáns keretet adnak a megjelenésnek. Az orr része szinte "bedeszkázott" hatást kelt, ami különleges karaktert ad a járműnek. Az impozáns tetőspoiler dinamikus megjelenést kölcsönöz, míg a pengemetszésű hátsó lámpák modern csavart visznek az összképbe.

A csúcsszintű Laurin & Klement változathoz viszonyítva itt sokkal dominánsabb a körkörös fekete műanyag borítás, és a fényszórók alatt is egy simább felületet fedezhetünk fel, szemben a topmodell széles fékhűtő légbeömlőivel.

Az aerodinamikus (kisebb légellenású) könnyűfém keréktárcsák viszont már itt is 19 hüvelykesek, rajtuk SUV-hez illő ballonos, 255/50-es abroncsokkal. Végezetül annyit, hogy az autó fényszórói és hátsó lámpái már ezen a szinten is LED kivitelűek.

Nem zajlottak le radikális átalakulások.

A prémium minőségű anyagok még mindig jelen vannak, és a tágas élettér is megmaradt, de sajnos a kicsiny digitális műszerfal és a 13 hüvelykes központi kijelző közötti éles ellentét szembetűnő. A középkonzolon továbbra is az a kicsi váltópöck található, amely már korábban is a jellemzője volt, körülvéve praktikus tárolóhelyekkel és egy indukciós telefontöltővel.

A központi kijelző grafikai megoldásai kétségtelenül a leglenyűgözőbbek közé tartoznak, amelyeket az autóipar napjainkban kínál; ezt a megfelelő ábrák is tükrözik. A hátsó, kihajtható kartámla pohártartóval és (feláras) külön klímapulttal van felszerelve, hogy a hátsó utasok kényelme maximális legyen. A csomagtér 585-ről akár 1710 literig is bővíthető, ami önmagában is lenyűgöző, de érdemes megemlíteni, hogy a padló alatt további tárolórekeszek rejlenek.

Ami a felszereltséget illeti, már ezen a szinten is találkozhatunk olyan fejlett megoldásokkal, mint a hangvezérléses infotainment rendszer, a navigációs funkciók, valamint az elülső és hátsó parkolóradarok. Emellett koccanásgátló, tolatókamera, sávtartó automatika, eső- és fényérzékelők, valamint táblafelismerő rendszer is a fedélzeten van, nem is beszélve a nyolc hangszórós prémium hifi rendszerrel. Tesztautónk extra felszereltsége között szerepelt a háromzónás légkondicionáló, a menetmód-választó, az ülésfűtés, valamint a volán mögötti vezérlőkkel szabályozható rekuperációs rendszer is.

Elsőként érdemes hangsúlyozni, hogy a gyártó egy érdekes trükköt alkalmazott. A korábbi 80-as helyett most már 85-ös típusmegjelölést használ, viszont a bruttó akkumulátor kapacitása továbbra is 82 kWh, míg nettó értéke 77 kWh-ra tehető. A villanymotor teljesítménye viszont jelentős növekedésen ment keresztül: a 150 kW-os alapérték most 210 kW-ra emelkedett, ami 204-ről 286 lóerőre történő átszámítást jelent. Ezt a fejlődést a fejlettebb akkumulátor vegyi összetételének köszönhetjük, amely egyúttal a hivatalosan megadott átlagos hatótávolságot is megnövelte 542 km-ről 563 km-re. Továbbá, a töltési rendszer új hőgazdálkodási technológiája is figyelemre méltó, hiszen ennek révén a modell akár 135 kW-os, magasabb szinten pedig 175 kW-os teljesítményfelvételt képes elérni, ezzel 28 percre csökkentve a 10%-ról 80%-ra történő töltési időt. Tesztautónknál, ahogy már említettük, opciósként elérhető volt a menetmód-választó és a rekuperáció-szabályozó is.

A dinamikai teljesítmény, a hatótávolság és a fogyasztás szempontjából a 286 lóerős villanymotor figyelemre méltó rugalmasságot mutat. Ez a 2,3 tonnás monstrum mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A végsebesség, a biztonság és a hatékonyság érdekében, érthető módon, "csupán" 180 km/óra.

A gyári adatokkal kapcsolatban úgy vélem, hogy a fogyasztás és a hatótávolság kérdését gyakran nem tükrözik pontosan a valóságot, mivel sok esetben azokat alul- vagy éppen ellenkezőleg, túlértékelik.

A tesztidőszak alatt főként egyedül autóztam, üres csomagtartóval, és néhány sztrádaszakaszt is beillesztettem az R7-es útra. Az eredmény 18 kWh-os fogyasztás lett a hét végére, ami nem rossz teljesítmény egy ilyen méretű és erőteljes autótól. Ugyanakkor úgy érzem, hogy a gyártó által végzett kozmetikázás nem indokolt.

Ugyanez a helyzet a hatótávolsággal is: a hivatalosan megadott 550 km-es érték csupán egy ideális Eco üzemmódban, rendkívül óvatos gázpedál kezelésével, valamint országúton vagy autópályán 90-100 km/h sebességgel érhető el. A normál használati körülmények között, a teszt alatt tapasztalt 470 kilométert tartom reálisnak, ami egy ilyen típusú elektromos jármű esetében még mindig kedvezőnek számít.

Related posts