Természetesen! Íme egy egyedibb megfogalmazás: „Felmerült a kérdés: vajon lehetséges-e az iskolai környezetben a központi felvételi feladatsorok osztályozása?”
Létezik egy olyan intézmény, ahol a diákok nemcsak a magyar nyelv és irodalom, hanem a matematikai feladatok megoldásáért is osztályzatot kapnak.
A Szülői Hang csoportban merült fel a kérdés, hogy be lehet-e írni a naplóba, ha a középiskolai felvételire úgy készítik fel a diákokat, hogy osztályozzák a magyar és a matek feladatsorokat. Az eredményeket a pedagógus témazáróként veszi figyelembe, mindezt úgy, hogy a tananyaggal közben nem haladnak.
A kérdésre adott válasz nem lehet egyértelműen igen, hiszen léteznek olyan középiskolák, amelyek nem igénylik a központi írásbeli vizsga eredményét. Emellett az osztályban lehetnek olyan diákok is, akik ilyen típusú iskolába szeretnének továbbtanulni. Továbbá, a központi írásbeli vizsga legfőbb célja az, hogy rangsorolja a középiskolába készülő tanulókat. Éppen ezért nem csupán a tananyag ismeretét mérik, hanem a különféle készségeket és képességeket is figyelembe veszik.
Ehhez viszonyítva egy hagyományos témazáró esetében a figyelem középpontjában az áll, hogy ki mennyire alaposan sajátította el az adott tananyagot.