Olvasónk dühét fejezte ki: nem, az olajfogyasztás nem megszokott!


Bár lehet, hogy nem ez a legmegfelelőbb hely a véleményem kifejtésére a ma olvasott „Zabálja az olajat a vadiúj VW” című cikk kapcsán, szeretném megosztani Önnel a saját tapasztalataimat.

Meglepődve olvastam a mai cikket, mert velem ugyanez az eset fordult elő valamikor 2006 tájékán. Egy vadiúj Transporter T6 2.5 kisteherautót vásároltam. 4990 km -nél ugyanezt a problémát érzékeltem. A továbbiak is hasonlóan zajlottak, mint az a cikkben olvasható. Kb. 80 000 km tájékán normalizálódott a helyzet, akkor már az olajcsere perióduson belül nem ment le nívópálca alá az olajszint.

Ami viszont akkor is és a válaszában is felháborított, hogy a kereskedő és Ön is a válaszában úgy próbálja ezt beállítani, mintha ez normális lenne. Ez nem normális, sok gépjárművet vezettem már hosszú időn keresztül, egyiknél sem fordult elő ilyen. Autóiparban dolgoztam, láttam, hogyan mennek a dolgok. Egyszerűen lejött egy szar darab a sorról, és most optimista vagyok, mert rosszabb esetben akár egy egész széria is lehet. Arról pedig nem beszélek, hogy akár konstrukciós hiba is történhetett a tervezésnél, ahol a gyártó azért szorít, hogy a gépjármű csak élje meg a garancia idő lejártát.

Azért írtam ezt a megjegyzést, mert úgy érzem, hogy a válasza azt sugallja, mintha az eset teljesen elfogadható lenne. Pedig nem az, és nem lenne szabad, hogy Ön is ezt a benyomást keltse. Sajnos a vevő egy silány terméket kapott, és ha szerencséje van, talán még időben túlad a problémás darabon, mielőtt az teljesen tönkremegy. Jelenleg egy boldog tulajdonosa vagyok egy 17 éves Honda Accord 2.2 dieselnek, amely több mint 400 000 kilométert futott. Ilyen az, amikor egy motor igazán jól működik: még mindig úgy jár mint húsz évvel ezelőtt, csak egy kicsit mélyebb hangon, és nem olajjal működik!

Related posts