Forradalmi újítással állnak elő a tömegközlekedés világában, amelyre eddig még sosem volt példa.

Szlovákia egy fontos mérföldkőhöz érkezett: hamarosan lehetőség nyílik arra, hogy egyetlen jegy birtokában kényelmesen utazhassunk minden tömegközlekedési eszközön.
A közlekedési minisztérium keddi tájékoztatása szerint a Nemzeti Integrált Menetjegy (NICL) projekt irányításáért felelős állami szerv megállapodást kötött az Asseco Central Europe céggel.
Az egységes menetjegy a tervek szerint 2026. július 1-jétől lesz érvényes országszerte. Az első szakaszban a városi és helyközi autóbusz-közlekedésre, valamint a vasúti közlekedésre összpontosítanak, később pedig magánszolgáltatók is csatlakozhatnak a rendszerhez, amennyiben azok kompatibilisek lesznek a NICL követelményeivel.
Céljuk egy innovatív, egységes országos rendszer kidolgozása, amely jelentősen javítja a tömegközlekedés hatékonyságát, miközben lehetőséget nyújt az államnak a közlekedési adatok központosított kezelésére.
Az új rendszer átláthatóságot, hatékonyságot és egyszerűbb tervezhetőséget biztosít mind az utazók, mind a közlekedési vállalatok számára. Az azonos típusú menetjegyek ára ugyanannyi lesz, függetlenül attól, hogy az utas az állami platformon vagy az egyes szolgáltatók saját értékesítési csatornáin keresztül vásárolja meg azokat.
A közbeszerzési eljárás nyertese egy átfogó technológiai megoldást biztosít az állam számára, amely magában foglal egy szoftverrendszert a jegyek értékesítésére és kezelésére, egy mobilalkalmazást, amely lehetővé teszi a járatok keresését, az útvonalak tervezését, a jegyvásárlást, valamint az utazások nyomon követését, továbbá az úgynevezett Pay-As-You-Go (PAYG) technológiát, amely Bluetooth-jeladókon alapul, és automatikusan azonosítja az utasokat, így megszünteti a manuális jegykezelés szükségességét.
Ezen kívül biztosítaniuk kell a műszaki támogatást és karbantartást, a funkciók bővítését és az esetleges problémák kezelését, valamint az opcionális szolgáltatásokat.
"Ez a rendszer mindenre kiterjed - a járatok keresésétől az útvonaltervezésen át egészen a menetjegyek vásárlásáig. Az utasok egyetlen helyen kapják meg az összes szükséges információt, nyomon követhetik a járatok aktuális helyzetét, valamint elérhetik korábbi utazásaik és jegyvásárlásaik történetét" - hangsúlyozta Martin Erdössy, a projektért felelős Nemzeti Közlekedési Hatóság vezérigazgatója.