Miként alakulhat át a légi közlekedés Európában?


Tóth Gabitól és Papp Máté Bencétől felrobbant A Nagy Duett stúdiója - velük folytatja a Fricskából való kilépés után a...

Európában a nyári utazási szezon közeledtével példa nélküli repülőtéri zűrzavar és a repülésbiztonság komoly veszélye fenyeget, ami a munkaerőhiány következményeként alakult ki – figyelmeztetnek a légi közlekedés szakértői. Az előrejelzések alapján Ausztria, Németország, Magyarország, valamint Görögország és Törökország is súlyos nehézségekkel nézhet szembe – olvasható az economx.hu-n.

Ahogy a nyári vakációszezon közeledik, Európa-szerte a nemzetközi turizmus fellendülésére számítanak, ugyanakkor a légi közlekedésben komoly zökkenőkre is fel kell készülni - figyelmeztet a Vida, egy osztrák szállítmányozási szakszervezet. A szervezet megállapításai szerint a Covid óta folyamatosan növekvő munkaerőhiány a légi iparban "példátlan magasságokba emelkedett", ami a nyári hónapokban jelentős gondokat okozhat.

Az Oe24 híradása szerint Magyarországon a helyzet aggasztó fordulatot vehet, különösen a nyár hónapjaiban, júliusban és augusztusban. Hasonló kihívásokkal néznek szembe az osztrák, német, görög és török repülőterek is. Aposztolosz Cicikosztasz, az EU közlekedési biztosa, levelében figyelmeztette az európai közlekedési minisztereket, hogy...

A nyári forgalmas napokon körülbelül 35 ezer repülőjárat szeli át Európa égboltját.

- de idén ez a szám akár napi 38 ezerre is nőhet.

A Cicikosztasz által megfogalmazott figyelmeztetés rávilágít arra, hogy a tavalyi év során a légi közlekedést már-már megfeszítő késések és járattörlések sújtották, amelyek mögött a személyzet hiánya állt. A helyzet sürgős megoldását sürgette, hangsúlyozva, hogy "átfogó képzési offenzívába kell kezdeni, és új munkaerőt kell toborozni". Ezzel párhuzamosan az osztrák Vida szakszervezet is aggodalmát fejezte ki: a munkaerőhiány a schwechati repülőtéren, amelyet a magyar utasok körében is népszerű célpontnak számít, különösen aggasztó lehet. Daniel Liebhart, a szakszervezet légi forgalmi osztályának vezetője figyelmeztetett, hogy "a történelmi mértékű kapacitásszűkület komoly kockázatot jelent a repülésbiztonságra nézve".

Liebhart megjegyezte, hogy a légitársaságok már most a személyzeti kapacitásuk határvonalán operálnak, miközben a schwechati repülőtér utasforgalma tavaly először lépte át a világjárvány előtti csúcsot, elérve a 31,72 millió utast. Az osztrák légiforgalom is növekedésnek indult, de a szükséges munkaerő-bővítés üteme nem igazán tart lépést ezzel a fejlődéssel. Vida figyelmeztetett arra, hogy a biztonsági kockázatok növekednek, mivel az üzemeltetők nem biztosítanak megfelelő bért a munkavállalóknak, miközben a jegyárakban már tükröződik ez a költség – így a csúcsidőszakokban komoly veszélyekkel kell szembenézni.

A szakszervezet éles kritikát fogalmazott meg az Európai Bizottság megszorító és deregulációs intézkedéseivel szemben, amelyek véleményük szerint komoly akadályokat gördítenek a fenntartható személyzeti politika elé. A Vida hangsúlyozza, hogy elengedhetetlen, hogy az EU olyan jogi keretet alakítson ki, amely elősegíti a légi navigációs szolgáltatók humánerőforrás-fejlesztésébe történő befektetéseket. A légi közlekedés zavartalan működése és biztonsága érdekében sürgős lépésekre van szükség.

Related posts