Tanulás új dimenziókban – a jövő oktatása innovációk rekordmennyiségével formálódik.
Sikerrel zárult az OTP Fáy Oktatási Innovációs Díj idei pályázata: átadták a 20 millió forint összdíjazású verseny kategóriadíjait a leginnovatívabb általános- és középiskolai pedagógiai eszközök és módszerek megalkotóinak. Az ország minden szegletéből - és a határon túlról is - érkező ötletek között a zsűri olyan kezdeményezéseket díjazott, amelyek a digitális készségek, a mentális egészség és a hátrányos helyzetű tanulók támogatása terén mutatnak példát a jövő oktatásának.
Idén rendkívüli érdeklődés övezi az OTP Fáy Oktatási Innovációs Díjat, hiszen több mint 300 nevezés érkezett be. Ez a verseny, amely már harmadik alkalommal kerül megrendezésre, arra hivatott, hogy felfedezze és népszerűsítse azokat az innovatív oktatási módszereket, eszközöket és tananyagokat, amelyek hozzájárulnak a tanulás és tanítás hatékonyságának növeléséhez, valamint segítik a XXI. századi kompetenciák megszerzését.
"Mint az előző évek során, úgy idén is a sokszínűség jellemezte a pályázókat, hiszen a jelentkezők nemcsak Magyarország szinte minden megyéjéből érkeztek, hanem határokon túlról is. A pedagógusok mellett alapítványok és vállalkozások is benyújtották ötleteiket és programjaikat, amelyek közül idén különösen sok a mentális egészségre, valamint a hátrányos helyzetű tanulók fejlesztésére fókuszált. A korábbi évekhez hasonlóan, most is kiemelt figyelmet kapott a digitális készségek fejlesztése, a tanulási és tanítási módszerek korszerűsítése, valamint a fenntarthatósági szempontok érvényesítése" - nyilatkozta Csejtei Ildikó, az OTP Fáy Alapítvány ügyvezetője.
Az általános iskola felső tagozatában az arany minősítést és a pályázat nagydíját a KórházSuli Alapítvány programja nyerte el. Ez a kezdeményezés kiemelkedően támogatja a tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek tanulmányait és közösségi integrációját. Ezüstérmet érdemelt ki a Pro Gemmo Alapítvány innovatív AR technológiával bővített öko makettháza, míg a bronz fokozatot az Edu&Fun Digitális Élményközpont kapta meg.
A középiskolai kategóriában az arany fokozatot a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány E-tanoda x Romoji: Barátság, Tudás, Jövő programja nyerte el, kiemelve a modern oktatás iránti elkötelezettséget. Ezüst díjat kapott Pappné Takács Krisztina, az egri Andrássy György Katolikus Közgazdasági Technikum, Gimnázium és Kollégium digitális kultúra tanára, aki a Kódkaland programmal sok diákot inspirált a digitális világ felfedezésére. Bronz díjat nyert Tóth Kristóf, az ELTE-TTK Fizikai és Csillagászati Intézet mestertanára, valamint a győri Czuczor Gergely Bencés Gimnázium fizika- és matematikatanára, akik a Diákközpontú modern fizika az iskolában: bevezetés a kvantumszámításokba programjukkal új perspektívákat nyitottak a diákok számára a tudományos gondolkodás terén.
A zsűri kiemelkedő különdíjjal ismerte el Lehr-Juhász Mónika, dusnoki és fajszi általános iskolai pedagógus programját. Ez a kezdeményezés a középiskolások figyelem- és koncentrációs problémáinak kezelésére, valamint a motiválatlanság leküzdésére irányul. Az oktatási módszerek során a diákok által kedvelt platformokat és formátumokat alkalmazza, így igyekszik élvezetesebbé tenni a tanulási folyamatot.
A díjak odaítélésének folyamatát egy öt fős zsűri irányította, melynek tagjai között olyan neves szakemberek sorakoztak, mint Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa; Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgatója; Csejtei Ildikó, az OTP Fáy Alapítvány ügyvezetője; Érdi Péter, a michigani Kalamazoo College professzora és elismert számítógépes agykutató; valamint Polgár Judit, a nyolcszoros sakkolimpikon, aki minden idők legkiemelkedőbb női sakkozója.





