Thierry Neuville-t mindinkább foglalkoztatják az új generációs raliautók szabályozási irányelvei.
A regnáló világbajok Thierry Neuville csalódott amiatt, hogy a versenyzőket nem vonták be a megbeszélésekbe.
A héten az FIA bemutatta a raliautók következő generációjára vonatkozó alapelveit. Az egyik legfontosabb újdonság, hogy 2027-től kezdődően 345 ezer eurós árkorlát lép életbe a legmagasabb kategóriás autók esetében.
A gyakorlatban az új csúcskategóriás autók nagyon hasonlítananak majd a jelenlegi Rally2-es autókra, mind költségben, mind technológiában. Jelenleg jelentős különbség van a Rally1-es és a Rally2-es járművek között, de ez a különbség a jövőben jelentősen csökkenni fog.
Ez a változás számos aggodalmat keltett, többek között a jelenlegi világbajnok, Thierry Neuville körében is. Míg a WRC versenyzői élvezték a Rally1-es autók lenyűgöző sebességét és teljesítményét, az FIA célja, hogy egy kicsit mérsékelje a tempót. De vajon a raliautók következő generációja valóban túlságosan lassú lesz?
"Az elképzelés, amelyet meg akarnak valósítani, rendkívül izgalmas, de komoly aggodalommal tölt el, hogy a Rally2-es autók az új Rally1-es autóként fognak versenyezni - nyilatkozta Neuville a Motorsport.com számára. - Hogyan fogják kezelni a nemzeti bajnokságok helyzetét? Úgy tűnik, hogy a Rally2-es autók gyorsabb teljesítményt nyújtanak majd, mint az új Rally1-es modellek. Ha például a második vagy harmadik pozícióból rajtolva nézzük a versenyt, miközben a régebbi autók a 45. helyről indulnak, egy magánversenyző sokkal gyorsabban haladhat, mint egy profi pilóta."
Az FIA, mint a WRC promótere, együtt dolgozik a bajnokságban részt vevő gyártókkal, hogy egyeztessék az új szabályokat. A csapatok hangot adtak aggodalmaiknak, különösen az árplafon kapcsán, amelyet sokan túlzottan alacsonynak ítélnek. Neuville pedig kifejezte csalódottságát amiatt, hogy a versenyzők nem kaptak szerepet a döntéshozatali folyamatban.