Donald Trump több mint 100 milliárd dolláros hatással bír az amerikai autóiparra.


A világ jelentős része fellélegezhetett, miután Donald Trump a héten 90 napra felfüggesztette vámintézkedéseinek jelentős részét. Nem minden vám került azonban felfüggesztésre, és miközben a piacok a Kínával szembeni "vámlicit" miatt aggódnak, az autógyártók nagyon úgy tűnik, hogy kénytelenek beletörődni az új valóságba. Az autóipari vámok tekintetében ugyanis eddig semmilyen engedmény nem történt, sőt heteken belül újabb vámterrel sújtják az iparágat az USA-ban, ami akár 100 milliárd dollárt meghaladó költségnövekedést is jelenthet a gyártóknak.

Az utóbbi hetekben számos szakértő próbálta feltérképezni, milyen következményekkel járnak Donald Trump autóipari vámjai a gyártókra, a fogyasztói árakra, és az autópiaci eladásokra. A 25%-os importvámok április 3-án léptek életbe, de van egy fontos kivétel: azok az autógyártók, akik az USA-Mexikó-Kanada megállapodás feltételeinek megfelelően működnek, csak a nem amerikai összetevők után kötelesek vámot fizetni.

A Central for Automotive Research (CAR Group) legújabb elemzésében arra összpontosított, hogy az autóimportra már alkalmazott 25%-os vámtételek, valamint az alkatrészekre május 3-ától életbe lépő újabb 25%-os vámok milyen pénzügyi terheket róhatnak az amerikai autógyártókra. Külön figyelmet fordítanak a Detroit három nagyágyújára: a Fordra, a General Motorsra és a Stellantisra, amelyek számára ezek a költségek különösen jelentős hatással bírhatnak.

A vámok hatása minden egyes járművet érinti, függetlenül attól, hogy az Egyesült Államok területén készült, vagy külföldről került be az országba.

Related posts