Hosszú várakozás után végre megkezdődhet egy új útépítési projekt Magyarországon, amely jelentős mértékben megkönnyíti az autósok mindennapi életét. A tervezett gyorsforgalmi út nemcsak a közlekedési feltételeket javítja, hanem hozzájárul a helyi gazdaság


Megkezdődtek a lakossági fórumok a Fejér vármegyei településeken a tervezett M200-as gyorsforgalmi útról, amely az M1-es és az M7-es autópályákat kötné össze. A kiemelt állami beruházásként kezel projekt több települést, köztük Mohát és Iszkaszentgyörgyöt is érinti, ahol a kisajátítási tervek váltották ki a legnagyobb vitát.

Fejér vármegye több településén megkezdődtek a lakossági fórumok, ahol ismertetik a tervezett M200-as gyorsforgalmi út részleteit. Az új autóút célja az M0-s körgyűrű tehermentesítése, valamint az M1-es és M7-es autópályák összekötése Székesfehérvár térségében; Sárbogárdnál pedig az M8-as hálózathoz kapcsolódna.

A tervek alapján a 2x2 sávos, széles leállósávval rendelkező út kivitelezése 2027 és 2030 között várhatóan megkezdődik, amelynek maximális sebessége 110 km/h lesz - tájékoztat a feol.hu. A legutóbbi Mohán rendezett fórumon különösen a területkisajátítás kérdése váltott ki élénk diskurzusokat, mivel a tervezett nyomvonal az Iszkaszentgyörgy irányából érkező Szentgyörgyi utat is keresztezi.

A projekt, amelyet az állam kiemelt beruházásként kezel, lehetővé teszi a magántulajdonú területek kisajátítását a nyomvonal mentén. A tulajdonosok számára vételi ajánlatot tesznek, hogy a szükséges területeket megszerezzék. Ugyanakkor a közmeghallgatások során többször is hangsúlyozták, hogy a lakossági vélemények, mivel a beruházás kiemelt státusszal bír, nem gyakorolnak érdemi hatást az út megépítésére. Az M200-as út érinti majd Sárkeresztest, Iszkaszentgyörgyöt, Mohát és Sárbogárdot is, így széleskörű hatással lesz a környező települések életére.

Related posts